Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2018

Γιατί αγνοούν τους δύο Γουβιανούς ήρωες;

 Γιατί αγνοούν τους δύο Γουβιανούς ήρωες;

Μισό αιώνα περίπου προτείνω στις αρχές των Γουβών να φτιάξουν στις Γούβες στο Λιβάδι–πλατεία, δύο ανδριάντες στους Γουβιανούς εθνικούς αγωνιστές, Λεωνίδα Γεωργιάδη Λόγιο και στον Ιωάννη Κωνσταντινίδη. Πάρα πολλές φορές έχω προτείνει και στους συντοπίτες μου, τους Γουβιανούς και “φίλους μου”, να κάνουμε αυτούς τους ανδριάντες στις Γούβες. Αλλά ούτε αυτοί δεν δίνουν σημασία γιατί δεν τους ενδιαφέρει αυτό το εκκρεμές θέμα.
Το 2002-2003 κατόπιν σχετικών πιέσεών μου, ο Δήμος Γουβών αναγκάστηκε και ψήφισε στον προϋπολογισμό του 6000 ευρώ περίπου για τη φιλοτέχνηση αυτών των αγαλμάτων. Στη συνέχεια όμως πέρασαν τα χρόνια και ο Δήμος Γουβών με “νόμιμα δικαιώματα” αρνήθηκε να κάνει αυτά τα αγάλματα.
Γι’ αυτό εγώ αναγκάστηκα και πήγα στον δήμαρχο, του είπα αυτές τις πραγματικότητες και μου απάντησε πως πρέπει ο Δήμος Γουβών να κάνει έρευνες για να μάθει αν αυτοί οι αγωνιστές ήταν πατριώτες ή προδότες. Εγώ τον ρώτησα, αν αυτοί οι Γουβιανοί είναι πατριώτες τι θα γίνει και μου απάντησε πως στις Γούβες δεν έχει χώρους για να κάνουμε αυτά τα αγάλματα.
Κι εγώ του απάντησα πρόθυμα: «Μήπως οι Γούβες είναι ένα πολύ μικρό ξερονησιδάκι σαν το πορτοκάλι κι έχει γύρω γύρω θάλασσα και δεν έχει χώρο να κάνετε τα αγάλματα;». Έτσι λοιπόν έφυγα ταπεινωμένος και νικημένος από τον Δήμο Γουβών που τα κατάφερε “νόμιμα” να μην κάνει αυτούς τους ανδριάντες.  Εγώ όμως δεν σταμάτησα να το προτείνω στον Δήμο Γουβών και μετά στο Δήμο Χερσονήσου με πρωτοκολλημένες αιτήσεις να κάνουν αυτά τα αγάλματα.
Τελικά ο Δήμος Χερσονήσου αναγκάστηκε να μου απαντήσει με μια επιστολή ότι “ΘΑ”, που σημαίνει πως αυτό το “ΘΑ” έχει μια πορεία και μια απόσταση όσο απέχει η Γη από τον Άρη. Έτσι λοιπόν πάλι τα κατάφερε ο Δήμος Χερσονήσου με “νόμιμες διαδικασίες” και δεν έκανε τα αγάλματα. Στις 2/4/2016 έκανα στην εφημερίδα “Πατρίς” ένα ολοσέλιδο αφιέρωμα στον Γουβιανό εθνικό αγωνιστή Λεωνίδα Γεωργιάδη Λόγιο.
Έγραφα σ’ ένα σημείο ότι αν συνεχίσει ο Δήμος Χερσονήσου να μην ενδιαφέρεται γι’ αυτό το εκκρεμές θέμα, θα πρέπει εμείς οι Γουβιανοί, όλοι μαζί οι απλοί άνθρωποι, οι υπεύθυνοι, οι προύχοντες και οι κατά φαντασίαν νεοπλουτισμένοι, να κάνουμε έναν παγκρήτιο πεζοδρομιομαραθώνιο για να φτιάξουμε τα δύο αγάλματα. Και όταν κάνουμε τα αποκαλυπτήρια θα καλέσουμε οπωσδήποτε τις αρχές του Δήμου Χερσονήσου να παρευρεθούν.
Αυτό όμως το ολοσέλιδο αφιέρωμα για τον Γουβιανό Λόγιο στην “Πατρίς” στις 2/4/2016, οπωσδήποτε το διάβασαν οι αρχές του Δήμου Χερσονήσου και αυτοί που τους ακολουθούν. Αλλά αδιαφόρησαν αν οι Γουβιανοί κάνουν ή δεν κάνουν αυτό τον παγκρήτιο πεζοδρομιομαραθώνιο για να μαζέψουν λεφτά να κάνουν αυτά τα αγάλματα. Τον Δήμο Χερσονήσου ποτέ δεν τον ενδιέφερε αυτό το θέμα γιατί αυτή η κατασκευή δεν θα “φέρει στο Δήμο Χερσονήσου ευρωμαζώματα, ψηφομαζώματα και ρουσφέτια”.
Δεν μπορώ να μην αναφέρω και να καταγγείλω πως ο Δήμος Χερσονήσου έχει κάθε νόμιμο δικαίωμα να απορρίψει όλα τα παραπάνω γραφόμενά μου και να μην κάνει ποτέ αυτά τα αγάλματα.
Αλλά κι εγώ έχω τα δικαιώματα να εκφράσω την άποψή μου πως ο Δήμος Χερσονήσου είναι ο μεγαλύτερος τουριστικός κερδοεισπράκτορας από τον Καρτερό μέχρι το Σίσι. Επίσης σε σύγκριση με τον πληθυσμό του είναι ένας από τους πλουσιότερους Δήμους της Ελλάδας και παρόλ’ αυτά δεν θέλει να διαθέσει χρήματα για τη φιλοτέχνηση αυτών των δύο αγαλμάτων.
Τελειώνοντας αυτό το δημοσίευμα, αίτημα και καταγγελία, ζητώ οπωσδήποτε από τον αξιοσέβαστο δήμαρχο Χερσονήσου, Ιωάννη Μαστοράκη, να μου απαντήσει από τον τοπικό Τύπο γιατί ο Δήμος δεν έκανε, δεν κάνει και “δεν θα κάνει” αυτά τα δυο αγάλματα στις Γούβες.



(Δημοσιευμένο στην εφημερίδα "Πατρίς" στις 9/11/2018)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου